poniedziałek, 5 listopada 2012



fot.Irena Tetlak




Woody Allen był w raju przed detektywem*


wczesnym czerwcowym popołudniem 2011 roku we Florencji
gdy spotkałam się z Dante Alighieri też zapomniałam języka w gębie

a mogłam  mu powiedzieć, że Włosi go uwielbiają- teraz tak sobie myślę
smażąc racuszki z jabłkiem i śliwkami

dobrze też pamiętam jak Michał Anioł  uniósł mi oczy ponad sklepienie
gdy  drżącymi dłońmi  sięgałam ledwie stóp Dawida

jestem Rzeźbiarzem powiadał i kochał fach nie mniej niż Rodin  -tak myślę
sobie smażąc racuszki z jabłkiem i śliwkami

dlatego  wiem  jak się czułeś Gil* o północy w Paryżu
konwersując z Hemingwayem  jak równy z równym mimo różnicy wieku

miałam wówczas podobne skojarzenia i głupią minę
a teraz tak sobie myślę jedząc racuszki  posypane cukrem pudrem

niesamowita podróż  - masz wyobraźnię człowieku.



* postaci z filmu Woody Allena O północy w Paryżu 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz